torsdag 19 januari 2012

Fjällweekend dag 3

Fredag den 13e.

Runt halv nio vaknar jag av att Kalle kommer ner och nästan sjunger fram Jullebulleeee. Jag pallrar mig ur sängen och går upp och äter med de andra. Alla gjorde sig klara och så gav vi oss av mot backen. Den här gången tänkte vi att vi skulle prova backarna i Tännäs. Väl där var vi ganska ensamma och det såg helt stängt ut. Så i stället åkte vi vidare till Ramundberget. Väl där hade klockan hunnit bli rätt mycket, men det var bara att köra på så länge som möjligt.

Vädret var ännu blåsigare än dagen innan, det var bara en lift öppen och backarna var opistade och fulla med stora snövallar. Efter några åk bestämde vi oss för att köra en backe på andra sidan liften. Där var det lössnö, härlig sådan. Vi brassar på och Kalle ramlar. Faceplantar. Tappar skidorna. Vi skrattar, han är osskadd, han skrattar. Men sen var det det där med att hitta skidorna. Den ena återfanns ganska snabbt, men den andra var det värre med. Vi letade och letade. Grävde, kände med stavarna. Hittade inget. I säkert 45min-1 timma letade vi utan att hitta den. Skratten övergick till frustration och till slut fyra sorgsna själar som begav sig, en skida fattigare, nedåt och hemmåt.

Vi åkte direkt till skiduthyrningen som tog uppgifterna till Kalle och erbjöd sig att ringa bort till Ramundberget och se om de kunde hitta den.

Vi åkte hem, skottade oss fram till stugan. Tände öppna spisen. Spelade lite Wii. Alla somnade, jag tog mig en dusch. Sen började jag med maten och så åt vi tillsammans när alla vaknat till liv igen. Efter maten blev det TP och vi kunde skratta lite åt dagens elände. Jag låg sist, kunde inte en enda fråga medan alla andra svarat rätt på flera stycken och redan samlat på sig en och annan tårtbit. Men sen, rätt vad det var bara vände det och plötsligt hade jag chans att vinna alltihopa!

När alla placeringar var fyllda var det dags att gå och lägga sig igen. Även denna kväll låg vi och pratade och skrattade, länge och väl, innan vi till slut somnade med ett leende på läpparna, trots en riktig otursdag.

1 kommentar:

  1. Det låter som att ni hade en riktig rolig och mysig fjällweekend! Synd att det inte var så många liftar öppna. Ramundberget, åt ni hos Rudolf då? :) Blir lite skidsugen! kram

    SvaraRadera