söndag 8 januari 2012

Ett litet hej!

Stoppar in den sista godisen i munnen och skriver ett litet hej. Ett litet hej till er, och sepciellt till er som fortsätter att kika in, trots att uppdateringen är näst intill obefintlig för tillfället.

Jag har nu suttit, i timma efter timma, och knåpat och knåpat på ett CV, och jobbar på det perfekta personliga brevet. Det här med att söka jobb kan vara en rätt ångestframkallande grej till en början.. men det är bara just i början. Innan man väl har satt igång. När man bara tänker tanken att "åh, nu måste jag sätta igång att söka jobb......" och så tänker man den igen, och igen och igen utan att man faktiskt sätter sig ner och börjar, det är då det blir ångest av det hela. Om man i stället bara sätter sig ner, tittar på vad man har sedan tidigare, börjar bygga upp ett skelett och sedan jobbar utifrån det och bygger på det utifrån och in så är det inte så dumt, och framför allt inte så mycket ångest.

Jag, som tycker himla mycket om att skriva, tycker till och med att det är ganska roligt och, rent av, stimulerande att sitta och knåpa med. När jag väl sitter där, är inne i ett flow och har bestämt mig, då kan inget stoppa mig. Jag känner mig som Superman, Batman och Wonderwoman i egen hög person. Alla på en gång. Min största fiende är tiden, tiden som aldrig någonsin tycks vilja räcka till. Men jag ska nog besegra den också vad det lider.. vänta bara.

I morgon kliver jag upp i ottan och skickar iväg några jobbansökningar, knåpar lite med finliret på det där perfekta personliga brevet och sen åker jag en sväng till Uppsala och hälsar på Christoffer, går på arbetsförmedligen, till banken och blir bjuden på middag. På tisdag kliver jag upp i ottan igen och fortsätter med mitt jobbsökande, pular lite på mitt rum och kanske ringer en kär vän. Detaljerna får vi se på närmare när vi väl är där. Nu ska det ganska troligt krypas till kojs här borta i alla fall, det är trots allt en dag i morgon också och mina ögon börjar snart strejka.

Sköt om er, ta hand om er själva och varandra och tro på er egen förmåga. Ni kan ju, det vet jag.
Vi hörs snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar