fredag 27 april 2012

Trött tjej

Jag gick från mina barnvaktsbarn runt 22 igårkväll. När jag gick där längs vägen mot bussen stannade plötsligt en bil bredvid mig. Hon vevar ner rutan och frågar om jag ska långt. Jag svarar att jag ska till bussen och till svar får jag "hoppa in!". Så jag hoppade in i en okänd människas bil och åkte med till bussen. Haha, galen.

När jag kom hem däckade jag så fort jag satte mig i sängen, och sov till tolv. Faktum är att jag tror jag behövde det. Det har blivit så mycket sena kvällar och tidiga morgnar nu, så kände mig faktiskt lite sliten (eller det gör jag fan fortfarande, det ska jag väl inte sticka under stolen med...).

Nu ska jag klä på mig, föna mitt hår och allt sånt roligt. Packa en liten väska med det allra nödvändigaste och slänga i mig en liten matbit innan jag kilar iväg till bussen mot jobbet och sen i kväll bär det av vidare till Lovisa och Fia för lite häng och sleepover innan det är dags för mera jobb i morgon igen.


Simma lugnt så hörs vi,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar