söndag 18 mars 2012

Long time no see.

Well I know.. I'm sorry.

Anyway...
Just nu sitter jag på Fröken Olsson Kafé i Göteborg. Trevligt ställe och, hade jag haft mer pengar, hade jag garanterat ätit deras frukostbuffé. I stället blev det en stor Cola och en bit blåbärspaj. Nyttig tjej det här. Man ska unna sig allt gott här i livet!

Veckan har bestått av en hel massa jobb tillsammans med Göteborgsteamet. Både i Göteborg och strax utanför. En dag fick jag äran att åka till Trollhättan och en annan dag blev det Varberg. Varberg är verkligen en lite stad helt i min smak. Mysig och familjär. 


För min del blev det även en sjukdag då jag valde att stanna hemma på vandrarhemmet och försöka kurera mig. Jag blev sjukt rastlös, men jag tror faktiskt att det blev bättre. Så det var ändå värt det. Dock missade jag den efterlängtade After worken, sjukt trist. Men vad ska man göra..?

På fredagen skiljdes vi åt. Pernilla åkte mot Stockholm för att sedan åka vidare hem mot Sundsvall. Mårten åkte till sina släktingar där han skulle spendera fredagskvällen och lördagen. Själv bytte jag rum på vandrarhemmet och bäddade om för att stanna över helgen. Tanken för min del var att jag skulle passa på att träffa alla vänner och bekanta som är bosatta här i Götet, eller i närheten. Men det var nog inte meningen.. två blev sjuka, en var inte hemma och två hade fullt upp med tävlingar. Så det blev en helg med mig själv. I går lyckade jag träffa Emma i ett par timmar i alla fall och vi hann uppdatera varandra på livet och käka lite härlig frukost på café. 






























I fredags hade jag fredagsmys med chips, dipp, cola, The Voice på TV:n och mig själv. Gårdagen började jag som sagt med frukost på stan tillsammans med Emma och sen strosade jag på stan en stund innan jag åkte tillbaka till vandrarhemmet, lämnade lite saker, hämtade lite annat och gick upp mot ett annat torg. Tog en lång sväng in på Bengans och bara njöt av att tralla runt där bland alla CD-skivor. Köpte med mig en skiva hem och sen gick jag och satte mig på nästa café och läste min bok samtidigt som jag njöt en härlig vaniljbulle och en cola. Caféet stängde och jag gick tillbaka till vandrarhemmet där jag fortsatte att läsa min bok. Läste ut den. Finally. Gick på bio, såg en fantastiskt bra film. Extremely loud and incredibly close. Den var så gripande och det var faktiskt till och med så att jag fällde några tårar där för mig själv, mitt ibland alla okända människor. Den kändes i hjärtat. Flera gånger log jag även ett fånigt leende där i biomörkret.

Planen var sedan att möta upp en av mina Göteborgskollegor och prova Göteborgs uteliv. Men vi gick om varandra och i stället strosade jag runt en stund och bara tittade på alla människor, drömde mig bort till framtiden och promenerade sedan hem till mitt rum på vandrarhemmet igen. Ett rum som jag för övrigt skulle dela med fyra andra... men de fyra andra kom aldrig. Forever alone in Gothenburg. ;)

1 kommentar:

  1. Langtar till nar vi blir roomies i goteborg! :)

    SvaraRadera